torstaina, toukokuuta 05, 2005

Neulotuttais..

Mä haluun jo postata tänne kuvia! Kohta varmaan epäilette, että mä oon saamaton nahjus enkä oikeasti enää neulo mitään! ;D

No, tässä on ollu niin monta salaista proggista, että ei oo voinu paljoa postailla. Kun saan tuon viimeisen salaoperaation päätökseen, alan neuloa keskosen vaatteita, jotka toivon mukaan valmistuvat nopeasti ja saan niistä kuvia tänne.

Laihiksesta:

Nyt olisi suunnitelmissa aloittaa Neulojien Laihdutusoperaatio 2005-projekti kesäkuun alusta. Ideana olisi, että jokaista laihdutettua läskikiloa kohden saisi ostaa vain 200g lankaa. Jos ei laihdu tai lihoaa, ei saa ostaa yhtään lankaa! Projekti kestäisi joulukuun alkuun asti. Löytyisikö vapaaehtoista perustamaan NL-projektia varten oman blogin? Musta tuntuu ettei mun taidot ja rahkeet oikein riitä siihen.

12 Comments:

Blogger Susanna said...

ai vasta kesäkuun alusta? oolrait.

Mä totesin just tänään, että olen lihonut aivan määrättömästi. Sellaiset housut, mitkä oli mulle isot ennen Melindan odotusta, ei nyt enää mahdu edes päälle. Ja käytin niitä melkein puolet raskausajasta :/ Mutta on sitä suklaatakin sitten tullut vedettyä. Ja hiuksistakin on yli puolet kaikonneet prkl!

7:12 ip.  
Blogger Nimuel said...

Suski:
Mä vedän nykyään sellaisia nappeja, että niistä menee ruokahalut, joten ei ole niin vaikea laihduttaa kuin yleensä..

Älä sie ny tuota prkl:ttä appuun pyyvä, tulloo pyytämätikii. ;D

8:08 ip.  
Blogger Susanna said...

Vilmukka onnellinen... Kaikkien kohdalla ei käy näin, mä oon lihonu just nimenomaan imetysaikana, mä lihon jo suklaan ajattelemisesta :D

7:58 ap.  
Blogger Stricker said...

Mäkin olisin ehdottanut aloitusta aika pian, nimittäin kokemuksesta tiedän, että kannattaa aloittaa heti eikä myöhemmin. Olisin ehdottanut 16.5, joka on viikon päästä maanantaina.

Mähän olen jo dieetannut - siis pelkkiä kiloja, niinkuin olette ehkä blogista huomanneet, lankamäärä on räjähtänyt :-) - pari viikkoa ja tulostakin on syntynyt -1,6 kiloa, hyvä minä! Voisin lähteä mukaan, mutta en tiedä, miten saan pidettyä itseni kirppiksillä kurissa. Ja kesästä tulee muutenkin tosi paha, koska pääsen elokuussa vihdoinkin penkomaan Novitan lankoja monen vuoden jälkeen, eikä siihen varmaan riitä laiharilla ansaitut grammat :-(.

Mites muuten niitten ansaittujen grammojen kanssa olisi, saako niitä kerätä? Eli jos ei joinain viikkoina osta mitään, saa ne käyttää myöhemmin köntsänä.
Ja mites olis vielä semmoinen pikkubonus, että kun saa jonkun neuletyön valmiiksi, oli se sitten Ufo tai uusi aloitettu, saisi vaikka 100g bonusta? Meillä neulojilla kun pakkaa olemaan sitä monen samanaikaisen työn syndroomaa, niin tuo saattaisi sitä valmiiksisaamista edistyttää.

Aika realistinen ja terveellinen viikkotahti olis tuollaiset puoli kiloa viikossa, tosin tahti vaan valitettavasti hidastuu, mitä pitemmän aikaa laihduttaa ja mitä vähemmän on enää jäljellä tavoitteeseen. Ja tietenkin mitä vähemmän laihdutettavaa on, sitä tiukemmassa ne kilot on. Ja vielä sekin, että ainakin mulla jokainen vuosi lisää plakkariin vaikeuttaa laihtumista sekin. Eli ei kyllä kovin äkkiä tulis villapaitalankoja tienattua :-(.

Mä olisin voinut lähteä myös järjestelyihin mukaan, mutta olen kesällä niin paljon koneettomana lomalla ja anoppilassa täysihoidossa miehen pitkien työmatkojen takia, etten valitettavasti pysty :-(.

Ja tuosta imetysjutusta sen verran, että mun raskausajan kilot, joita oli sellaiset 18, lähti aivan sikahitaasti imetyksestä huolimatta :-(. Ja sellaiset 5 jäi roikkumaan, koska imetin pitkään enkä jaksanut alkaa laihduttamaan imetyksen aikana. Ja mitä isommaksi poika kasvoi ja imetysmäärät vähenivät, paisuin minä tietenkin kuin pullataikina, koska ruokailutottumukset olivat mitä olivat. Ja kun imetys vihdoin loppui, räjähti painokin lopullisesti! Onneksi ainakin nyt vielä tuntuu, että kilot lähtevät aika helposti pois. Tosin mä olen kyllä laihduttanutkin jo 3 kertaa +-10 kiloa onnistuneesti ja tunnen kroppani tosi hyvin :-). Tällä kertaa olis tarkoitus saada kilot ikuisiksi ajoiksi pois!

10:04 ap.  
Blogger Riksu said...

Mä voin duunailla sen blogin. Toivottavasti sitten vain kelpaa ja jokainenhan voi muokkailla sitten sen mukaan. Ja sama kait se on aloittaa vaikka sitten 16.päivä. Ei kait se ole niin justiinsa, onhan tässä viikko aikaa motivoitua operaatioon. Ja jos kuitenkin pidetään lopetusta silloin joulukuun alussa.

11:12 ap.  
Blogger Nimuel said...

Kiva Riikka kun duunailet blogin! Luulen, että ollaan tyytyväisiä.=) Sadan gramman bonus viimeistellystä työstä olis ihan hyvä kannuste, ei liian suuri eikä pieni. Pitää vaan laittaa sinne blogiin kuvauksen kohdalle sitten säännöt. Voitais vaikka tehdä niin, että halukkaat saa aloittaa 16.päivä ja loput kesäkuun alussa. Ihan hyvin voidaan myös ottaa matkan varrella uusia laihduttajia mukaan. Tässähän kuitenkin skabataan vain itsensä kanssa, mutta porukkahan on aina kannustavampi kuin yksikseen laihduttaminen.

Perinteisessä laihdutustavassa on se huono puoli, että loppua kohden kilot karisevat hitaammin. Mä laihdutin menestyksekkäästi Luukaksen syntymän jälkeen 20 kiloa Montignacin dietillä ja kovin nopsaan eivät kilot edes lähteneet tulemaan takaisin. Samalla metodilla meinaan laihduttaa nytkin. Tuota menetelmää ei sitten pidä sekoittaa Atkinsin diettiin, joka on paljon epäterveellisempi. itse asiassa Montignacin menetelmässä vain opetellaan syömään oikein sekä aineenvaihdunnan, että ruoansulatuksen kannalta ja laihtuminen tapahtuu sivuefektinä. Terveellisellä tavalla laihduttamalla kilot karisevat luonnostaan sopivaa vauhtia, ei tarvitse kiduttaa itseään nälkäkuureilla, saa syödä tarpeeksi ja menetelmä sopii myös raskaana oleville ja imettäville, kunhan muistaa syödä tarpeeksi.

Lisää tietoa Montignacin dietistä saa kirjasta "syön hyvin, siksi laihdun" tai "Montignacin laihdutusmenetelmä erityisesti naisille" Googlettamallakin tietoa irtoaa ihan hyvin, joskin jotkut esittelevät metodia netissä vaikkeivat sitä riittävästi tunne, joten kannattaa mielummin lukea kirja kuin luottaa joka sanaan mitä netissä aiheesta lukee.

12:44 ip.  
Blogger Stricker said...

Jos mä pysyn ruodussa kesäreissun yli, toivon että mun ei tartte laihista pitää joulukuun alkuun saakka pystyssä vaan saavutan tavoitteni jo ennen sitä :-). Sitten tietty alkaa se vaikein osa eli painon pitäminen! Mutta joulukuun alku kuullostaa hyvältä, ennen pikkujouluja ja joulumässäystä ja ennen joululahjalankaostoksia.

Ja Riikka: eiköhän sitä apua tule siihen bloginlaittoon muilta viisaammilta, jos sormi menee suuhun. Ja aivan varmasti sun tekemä blogi kelpaa.

12:46 ip.  
Blogger Stricker said...

Ninni: joo mäkin ajattelin ehdottaa tuota, että aloitettais vähän omiin tahteihimme, mutta että vois aloittaa jo viikon kuluttua ja mukaan mahtuis siis tietty myöhemminkin.
Toi sun dieetti kuullostaa ihan mielenkiintoiselta. Pitää sitten siellä omilla sivuilla vertailla dieettityylejä ja vaihdella reseptejä :-).

12:48 ip.  
Blogger Riksu said...

Mä loin jo pohjan tuolle blogille, mutta se tarvitsee vielä muokkausta. Ilmoittelen sitten salasanoja yms kun saan sen sille mallille. Yritän maanantaina saada sen sille mallille.

mitenkäs käytetäänkö me kaikki samoja salasanoja ja tunnuksia? Mitenkäs tuon lankahamsterin kanssa toimitte?

2:09 ip.  
Blogger Kristel said...

Bloggerissa on sellainen toiminto, että blogin administraattori voi kutsua muita mukaan ryhmäblogiin. Lankahamsteriblogi toimi niin, että minä hallinnoin blogia ja kutsuin jokaisen erikseen mukaan. Settings-välilehdeltä löytyy members-sivu ja sen alalaidasta painike Add new members. Jokainen voi sitten luoda oman tunnuksensa, tai käyttää vanhaa blogger-tunnustaan jos haluaa.

8:15 ip.  
Blogger Kpupu said...

Hellou!

Mä luin tuossa viikolla tästä ajatuksesta ja kypsyttelin sitä tässä mielessäni. Minä ainakin voisin lähteä juttuun mukaan, vaikka jo tässä kuussa. Muutto tässä jatkuilee, niin on syömisetkin taas vähän niin ja näin, yleisesti ottaen negatiivisempaan eli tarpeettoman syömisen puoleen. Mutta tarkoitus on ottaa taas tässä kuussa kiinni "hyvistä tavoista" taas.

Jos jotakuta muutakin kuin minua kannustaa taulukkomenetelmät, niin osoitteessa http://www.noeasyway.com/ löytyy suomalaisen ylläpitämä sivusto, jossa saa halutessaan muodostaa vaikka ryhmiä ja näin pääsee vilkaisemaan toisten ryhmäläisten taulukoitakin. Joo, no, olen sitä käyttänyt kyllä ihan ilman mitään ryhmääkin + tehnyt itse excel-taulukoita etenemisestä... Ja kaikkea. Mikä ketäkin motivoi... :D


Hanna

9:56 ip.  
Blogger Hanna said...

Mäkin lähden mukaan !! Olenhan ikuinen laiduttaja.

1:18 ip.  

Lähetä kommentti

<< Home