tiistaina, joulukuuta 27, 2005


Susannan kissa intoutui muotoilemaan Soft Mohair-kerääni viikko sitten maanantaina kun olin heillä vierailulla. Susanna sitten keri kerän uudelleen ja näytti mulle ihan uuden tempun: miten kerästä saa sisältäpäin purkautuvan, jolloinka se ei pompiskele kupperiskeikkaa koko ajan lankaa nykiessä. Kiitos Susanna! Nyt minusta on niin ihana keriä lankaa, että kerin muutkin langat kuin vyyhdillä olevat. Esimerkiksi kuvan tummanharmaan Smartin, josta tulee Jääkarhun huopalapasiin varret. No eihän Smart tietenkään huovu, mutta varsi saakin olla joustetta, jotta pysyy hyvin tumpukkeet käsissä. Muu osa lapasia muotoutuu tumman lilasta Fritidsistä ja siitä tulee myös hattu ukolle.
Beessistä Gjestalista ja vihreästä Dropsin Alpacasta on tulossa ystävälle lierihattu. Siinä onkin sitten viimeinen viime vuodelta roikkumaan jäänyt tilaustyö. Nyt en ota niitä enää vastaan. Suunnitteluneuleissa on ihan tarpeeksi neulomista. Tahdon joskus saada neuloa itsellenikin!
Muutama hattu on tehtyinä pikkuihmisille. Niistä kuvaa kun oikeat "päät" saadaan kuvattaviksi.;)

6 Comments:

Anonymous Anonyymi said...

Voisitko kuvien avulla havainnollistaa, miten tuollaisia keriä tehdään? Nimim. inhoan pyöriviä keriä.

11:10 ip.  
Blogger Susanna said...

Eipä kestä! Saitko mun meilin? Siitä liimasta kyselin? tavallisista keristä voit muuten aloittaa langan sieltä kerän sisältä, niin ei pompi eikä pyöri :D Yleensä sen löytää ihan helposti sen langan.

9:31 ap.  
Blogger Nimuel said...

Hyvä "Inhoan pyöriviä keriä":
Mielelläni teen sen heti kun ehdin. Ehkäpä tästä saisi hyvän kuvasarjan vaikkapa vuoden 2006 ensimmäiseen Ulla-lehteen. Susanna saattaisi osata homman paremmin. Minä vasta harjoittelen.=)

Susanna: Vastasin liimakysymykseen. Mä oon tavallisista keristä usein noin tehnytkin, mutta kun tuolla sinun neuvomalla systeemillä tulee niin sieviä keriä, että huvikseni niitä keriskelen, pöljä ja hassu kun tunnetusti olen. ;D

6:10 ip.  
Blogger Susanna said...

mä kanssa ihastuin niihin keriin :D Tein kaappeja siivotessa kaikista jämäkeristäkin tuollaiset, nyt on nättiä :D

7:49 ip.  
Anonymous Anonyymi said...

No ilman muuta kuvallinen selostus Ullaan....mäkin haluun oppia!

11:14 ap.  
Anonymous Anonyymi said...

Hyvä kuvallinen ohje löytyy myös sivulta: http://www.knittinghelp.com/knitting/basic_techniques/misc.php

Irja

2:03 ip.  

Lähetä kommentti

<< Home