sunnuntaina, marraskuuta 21, 2004

Hullu hatuntekijä taas ollut vauhdissa


Sain hatun valmiiksi, mutta se alkoi loppuvaiheessa työstämistä elää ihan omaa elämäänsä.;D
Ei siitä tullut perulaistyylistä myssyä pojalle, vaan tyttöjen hattu. Siitä siis vain tuli tällainen, minkäs minä sille voin. Kädet tekee, aivot on jääneet narikkaan.
Lähetän sen ystäväni tyttärelle tampereelle.

Olen jo ehtinyt hyökätä siskon liivin kimppuun. Teddyä saakin nyt neuloa, sillä täti piipahti kylään, toi pari kerää Ruskovillan raakasilkkilankaa ja beige- ja harmaakirjavaa teddyä. Pyysi tekemään kahdelle pojistaan niistä pipot. Minä tietysti olen otettu, että neulontaharrastukseni on noteerattu suvun keskuudessa.=)
Yleensä en ota tilaustöitä, kun en kerkiä niitä tekemään, mutta kyllä minä nämä pipot teen kun kerran langatkin tuodaan kotiovelle ja täti on antanut muutenkin lankoja.

Mies toi eilen tuliaisiksi mustaa teddylankaa. Hauskan nähdä milloin ja mitä siitä keksin tehdä. Suunnitelmissa on vaikka ja mitä.
-itselle juhlatoppi tai -tunika
-Äidille silkegarnista ja jostain keinokuitupörrölangasta käsineet ja huivi. Hän kun on villa-allergikko.
-Luukakselle vaaleansinisestä isoveli-langasta palmikkopusero ja ehkäpä villahousut.
-Mimosalle ja minulle samanlaiset pipot, hanskat ja kaulahuivit
-hattuja, hattuja ja hattuja...

14 Comments:

Blogger Ziina said...

Haa, hattufanaatikko! Vähintään neljä pipoa pitää talvessa tehdä,vai? Kuullostaa tutulta;)

7:10 ip.  
Blogger Nimuel said...

Neljä?=D
Ennemminkin neljätoista! Oikeesti, mulla on niin paljon kivoja ihmisiä mun elämässä, jolle haluan neuloa, että pitäisi olla jonkinsortin hyönteinen, jotta kädet riittäis paremmin neulomiseen.
Tällä hetkellä muistutan lähinnä haisevaa metsäludetta. Onkohan tämä jo vakavaa kun mielummin neuloo kuin käy suihkussa?;D
Kiva kuulla, että sinäkin tykkäät tehdä hattuja.

7:26 ip.  
Blogger Susanna said...

Siitähän tuli kiva pipo! Aina parempi olla hattufanaatikko kuin vaikkapa villapaitasellainen, pipon tekee sentään vauhdilla, mutta mä tulisin hulluksi jos mulla olis kaapissa langat kymmeneen paitaan joita ei ehdi tekemään :)

Tein pojalle pipon Popista, ja kysyin sitten mieheltä josko hänkin haluaisi sellaisen. "Mulla on jo pipo". Ehei, väärä vastaus....pipo on the way :)

9:20 ip.  
Blogger Nimuel said...

No kun minä olin just funtsimassa, että mitä jos tekisi ensimmäisen ITSELLEEN neulotun paidan. Siis minä en ole täysi-ikäisenä vielä neulonut itselleni mitään muuta paitsi yhden vihreän hippipipon. Pitääpä pistää siitäkin kuva..
Ajattelin sellaista toppia, johon tekisin sellaiset säärystimien näköiset hihat, jotka kiinnitetään vain kainalokohdasta topin kainalosaumaan, eli olkapäät jäisivät paljaaksi..

10:08 ip.  
Anonymous Anonyymi said...

Mun mies pyöritteli päätään kun "kiireessä" etsin piponi pariksi tehtyjä tumppuja, ihmetteli pipoilua ja hänen logiikallaan mitään ei tehdä jos sen saa jostain ilmaiseksi... esim. mauttomat mainospipot :( höm arvaako kukaan mitä mieltä minä olin ;) ? Lape.

9:52 ap.  
Blogger Nimuel said...

Lapelle: Mitäs jos neulottais jotkut myrkynvihreet pipot ukoille ja kirjailtaisiin niihin vaikka K-rauta-logot.=D

10:13 ap.  
Anonymous Anonyymi said...

Heh mä voisin piruuttanikin niin tehdä ;) Lape.

4:08 ip.  
Blogger Ziina said...

http://uk.geocities.com/rouva_s/k_rauta_logo.pdf

saamanne pitää, täällä olis k-rauta logo

8:47 ip.  
Anonymous Anonyymi said...

Nyt pitäs vaan löytää SE myrkynvihree lanka ;) Lape.

9:25 ip.  
Blogger Nimuel said...

Uskomatonta! Kaikki on siis mahdollista nykytekniikan aikana! Saiskohan K-raudasta jotain alennuksia jos mainostais niitten lafkaa?

9:29 ip.  
Blogger Nimuel said...

Kristelille: Musta on kyllä kiva kun nettineulojista löytyy äitejä ja kissan omistajia. Itselle on lapset ja kissat lähellä sydäntä, vaikka kisuleille allerginen nykyään olenkin. Onneksi en sentään ole allergisoitunut omille lapsilleni.;)

9:31 ip.  
Blogger Ziina said...

Oikeastihan tuota k-raudan logoa ei saisi pipoon laittaa ilman niiden lupaa tai ei ainakaan saa myydä eteenpäin...ULLAssa oli siitä puhetta. Omaan käyttöön kyllä tekisin enkä puhuisi kelleen mitään:)

10:48 ip.  
Anonymous Anonyymi said...

Mitä pahaa yhessä (insinöörin) päässä olevassa (kammottavassa) myrkynvihreessä k-rautapipossa voi olla? Jos ei hyvää niin silmiin pistävää mainosta kyseiselle firmalle? Tuskimpa tuollaista kukaan muu huolisi, kuin (säästeliäs) insinööri? Huono puoli että mies vois hyvinkin(piruuttaa) sen laittaa lenkillä päähänsä ja mä joudun kärsii omasta "luomuksestani" :S Lape.

11:20 ap.  
Blogger Ziina said...

Kyllä, "silmiin pistävä" on juuri oikea ilmaisu. Voin kuvitella kyseisen näyn ja silmiin sattuu jo valmiiksi...

12:40 ip.  

Lähetä kommentti

<< Home