maanantaina, marraskuuta 21, 2005

Terveisiä Tampereen messuilta! Meikäläisen messukestävyys on nyt testattu ja sehän onkin loistava! Rankkaa, mutta ihanaa asiakaspalvelua. Sai puhua ihmisten kanssa sydämensä kyllyydestä langasta, ohjeista ja neulomisesta. Rahastuskin sujui paremmin kuin olin ajatellut, vaikka olen aina ajatellut, että kaikki numerot vihaavat minua. Välillä oli kyllä todella hektistä hommaa! Jengiä oli ihan sikana varsinkin lauantaina ja välillä piti käydä hörppimässä vettä ja puputtamassa jotain "huoltokassista" ettei taju olisi lähtenyt. ;D
Suunnittelin lauantai-iltana vielä kämpillä uuden hatun Tekstiiliteollisuudelle. Ohje on sikahelppo ja se tulee seuraavaan Ullaan, samoin kuin eräs toinenkin jo messuilla näytteillä ollut myssy. Tapasin paljon vanhoja tuttuja ja uusiakin mielenkiintoisia ihmisiä. Kiitos myös kaikille teille blogiani seuraaville, jotka tulitte juttelemaan! Oli tosi kiva tavata, vaikka olinkin aika kiireinen.

Minulla on menossa todella mielenkiintoisia projekteja ja hankkeita. Harmi kun ovat vielä salaisia! Niin mielelläni hehkuttelisin niitä teille, arvoisat lukijat.=)

Minä olen kyllä ihan menettänyt sydämeni noille Tekstiiliteollisuuden uutuuksille: Mirellelle, Chilille ja Soft Mohairille. Ovat tosi ihania, herkullisia ja käyttökelpoisia lankoja ja niihin sopii hyvin kaveriksi yksivärinenkin lanka. Menestyksellisesti niiden kanssa on käytetty etenkin Kitten Mohairia. Hinta-laatusuhdekin noissa on kyllä mielestäni hyvä. Olin ihan varma, että maksavat enemmän, mutta messuhinnat olivat melko lähellä ohjehintoja ja olivat seuraavanlaiset: Mirelle 5.20, Chili 3.70, Soft Mohair 5.30 ja Kitten Mohair 3.50.

Tässä helppo ohje Chilille ja Kitten Mohairille, jonka suunnittelin ns. "lonkalta":
Niitä neulotaan yhdessä numeron 12 neulepuikoilla. Luodaan 20 s. ja neulotaan aina-oikein-neuletta kunnes lanka loppuu. Tulee lämmin ja tosi kaunis huivi! Neulepinta näyttää ihanan pitsiseltä ja verkkomaiselta. Huiviin tarvitset kolme kerää Chiliä ja yhden kerän Kitten Mohairia.

Chilissä minua viehetti se, että samaan lankaan on niin onnistuneesti saatu kaikki trendi-lankojen tärkeimmät efektit: On multiväriä, hapsua, pampulaa ja hieman glitteriä. Sulassa sovussa keskenään. Kertakaikkisen iloinen lanka!=)

4 Comments:

Anonymous Anonyymi said...

Blogin hallinnoija on poistanut tämän kommentin.

2:25 ip.  
Anonymous Anonyymi said...

Mistä noita kateellisia ja ilkeitä ihmisiä riittää. Älä välitä. Huonolla itsetunnolla varustetut ihmiset luulevat toisia haukkumalla tulevansa itse paremmiksi. Luen blogiasi ja pidän sitä tosi mielenkiintoisena. Juuri tiedot uusista lankoista ovat mielenkiintoisia. Hyvää jatkoa! T.Elina

6:18 ip.  
Blogger Nimuel said...

Kiitos Elinalle! Eipä noista anonyymeistä raukkiksista kannata välittää. Painaa tosta tota roskiksen kuvaa vaan niin saa ei-toivotut kommentit hävitettyä. Jee! Blogini on linnani.=)

7:43 ip.  
Blogger MysteryKnitter said...

Uudet langat kuulostavat tosi mielenkiintoisilta! Wautsi wau, sanon minä. Ja jos minun vinkkelistäni katsoo, sinä olet rautainen ammattilainen neulesuunnittelun saralla. Minä en tajua siitä puolesta mitään. En yhtään mitään.

10:54 ip.  

Lähetä kommentti

<< Home