perjantaina, joulukuuta 31, 2004


Aloitin oranssista Novitan Brillasta Mimosalle pitsineulemekkoa. Etukappaleen helma on nyt valmis ja fundeeraan, miten tekisin yläosan ja millaista mallineuletta käyttäisin. Olen vähän kaavaillut jotakin palmikkokuviota, jossa olisi pitsineulettakin. Kun laitoin oranssia Tango-lankaa somisteeksi helman yläosaan, kavensin samalla joka toisen silmukan pois. Kyllä on hidasta ja työlästä neuloa 3½ puikoilla kun on paksumpia viime aikoina tottunut käyttämään. Tuohon mallineuleeseen vaan olen niin tykästynyt, että tämä on kaiken kaikkiaan neljäs työ, jossa sitä olen käyttänyt. Posted by Hello

9 Comments:

Blogger Susanna said...

Kylläpäs sinä jaksat! Mua harmittaa kun en koskaan saa mitään valmiiksi. Haluaisin tehdä Melindalle vaikka mitä, mutta kaikki menee jotenkin aina pieleen tai sitten ei ehdi mitään. Nyt on taas pinna niin kireellä kun koko ajan on joku niskassa hyppimässä, Melinda valvoo puolille öin eikä suostu olemaan ku sylissä, että eipä ole tullut juuri neulottua :(

Tuo pitsineule on tosi nättiä, kesäksi pitää opetella sitä tekemään, ja puuhailla tytölle jonkinlainen kolttu :)

Mä kans tykkäsin siitä Novitan empire-mallista, mutta meitsille siihen tarttis varmaan 600 silmukkaa :D

4:18 ip.  
Blogger Kati E said...

Onpas ihana pitsikuvio. Mistä olet sen ottanut?

Susanna ja Ninni, minä myös ihastuin siihen empire-tunikaan. En vaan tiedä jaksanko värkätä kun se lanka on NIIN ohutta. Menis ikuisuus...

10:14 ap.  
Blogger Susanna said...

Kati, pystyisköhän sitä ohjetta muokkaamaan paksummalle langalle? Tulisko tuolla idealla kiva paksummasta, vai tulisko siitä sitten liian raskas ja roikkuisi rumasti?

2:44 ip.  
Blogger Kati E said...

Susanna, luulen, että pystyisi muokkaamaan. Mutta mistäs se paksumpi lanka??? Siis puuvillan tai puuvilla-sekoitetta varmaan, Novitalla ei oikein ole?

Mä rupesin miettimään, josko tekisin sen villaisena versiona (vaikka Florica/Wool tms). Olisi ehkä mieluisampi tälläselle vilukissalle. :) Ja toisaalta, kesällä en tuollaista ehkä pitäisi... Ja toisaalta, ikuisuus menee juu, mutta jos mieleisen saa niin ehkä tuo ei haittaa. ;)

2:53 ip.  
Blogger MysteryKnitter said...

Moro!
Upeita lankoja ja hienoja töitä! Ei voi kuin kehua! 10+ arvoisia ovat kaikki, pitsineuleet varsinkin.

3:29 ip.  
Blogger Nimuel said...

Kati: Mallineule löytyy Kauneimmat Mallineuleet- kirjasta ja pari silmukkaa leveämpänä versiona eräästä vanhasta Suuren Käsityökerhon lehdestä. Voin pistää tänne joku päivä ohjetta. Helppotekoinen.

8:19 ip.  
Blogger Nimuel said...

Kati ja Susanna:
Mulla tuli siihen enpire-tunikaan mieleen Vihreän Vyyhdin Jump-lanka, joka löytyy Vihreän Vyyhdin sivuilta kohdasta lankakori ja kesälangat. Olisi kevyttä ja vähän joutuisampaa. Luulisi, että tulee sopiva kun tekee pienemmän koon mukaan. Mä oon kyllä tosi huono laskemaan!

8:24 ip.  
Blogger Nimuel said...

Salaneulojalle suurkiitokset myönteisestä palautteesta! Ihan tästä punastuu kun kehutaan. =D

8:25 ip.  
Blogger Kati E said...

Juu Ninni, kiitos vaan jos viitsit sen mallineuleen laittaa. Minulla ei ole tuota kirjaa.

Piti ihan käydä katsomassa, että millaista se VV:n Jump-lanka on. Minä luulen, että annan tämän asian vähän aikaa vielä hautua ja katson, että vieläkö tekee mieli tuota tunikaa n. kk päästä. :)

8:12 ap.  

Lähetä kommentti

<< Home